torsdag den 8. august 2013

Forandring fryder

I dag sprang jeg på cyklen for at hente et kaligrafisæt jeg havde forelsket mig i, og på turen ind mod byen stoppede jeg ved den nærmeste knappepusher. Jeg havde et lille hængeparti der skulle kigges på.

Jeg har købt to cardigans til L som ikke var specielt interessante. L er vild med dem, men jeg syns de er møgkedelige at se på. Eller det var de. Jeg købte en håndfuld nye knapper, og med ganske lille indsats har hans cardigans fået lidt ekstra kant. 


Jeg kunne simpelthen ikke undvære dette sæt!


Jeg tog tøjet med ned til min knappepusher. Jeg kan hurtigt få gjort mig selv i tvivl om nu størrelsen på knappen er rigtig, eller har jeg skudt helt ved siden af med farven? Når jeg står med sagerne ved siden af hinanden, er der ikke så meget at bekymre sig om - det er bare at vælge den knap jeg bedst kan lide.

Det brugte jeg:
En kedelig cardigan
5 nye knapper (25 kr)
Nål og tråd

Sådan gjorde jeg:
Det er så let, så det nærmest ikke behøver en beskrivelse...
- Klip forsigtigt de gamle knapper af. Pas på ikke at klippe i stoffet.
- Tråd nålen i en passende farve.
- Sørg for at knappernes placering svarer til knaphullerne
- Sy knapperne på. Husk at hæfte.

Den støvblå cardigan inden makeover

Støvblå cardigan - nu med neonorange knapper

Det er en billig måde at give et gammelt stykke tøj nyt liv, og så er det super let at skifte knapperne ud, man behøver ikke engang have evnerne til folkeskolens symaskinekørekort. Det hele gøres i hånden med nål og tråd.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar