mandag den 7. april 2014

If you cant take them down, wrap them up in white foil!

Jeg har længe bandet over et indbygget skab i min entré. Det er klodset, lågerne er grimme og jeg vil hellere have fine hylder og lækker gulvplads.


Øv hvor ville jeg dog hellere have nogle smarte hylder i stedet...

Da jeg bor til leje kan jeg ikke bare pille skabet ned - uanset hvor meget det frister. Hvad er så den bedste løsning?

Jo, jeg sprang på cyklen og tog en tur ned til min lokale farvelhandel. Der plejer jeg at købe bogbinderfilm til mine tekstiltryk, og lige ved siden af bogbinderfilmen er der brede ruller med hvid folie. 4 meter tak, og så hjem igen.

Da lågerne var pillet af og vasket gik jeg igang med filmen. Bevæbnet med folie, en vinduesskraber og tålmodighed fik jeg lagt folien på. Det var super let! Jeg startede bare i den ene ende af skabet og arbejdede mig forsigtigt ned et stykke af gangen. Jeg glattede hele tiden fint ud med skraberen så der ikke kom luftbobler og da jeg nåede enden på lågen skulle den bare vendes så kanterne kunne foldes om på bagsiden. .

Halvvejs :)

Hvis jeg en dag bliver træt af træ-laminering på indersiden af skabet går jeg nok i krig med folien igen, men for nu er det ydre nok. Når man ikke kan fjerne skabet helt, er det et ok kompromis at det i det mindste ikke fylder så meget rent visuelt i rummet.


Nu skal jeg bare have hængt min IKEA-ramme op..
Og fikse resten af gangen :)
Jeg vandt krigen mod de grimme laminatlåger og er nu på udkig efter fine greb til at færdiggøre projektet. Har du også brugt laminat til dine skabe eller andre ting? Eller har du mon et godt tip til nogle lækre greb? Fortæl endelig ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar