mandag den 12. maj 2014

DIY gaver til mors dag

Jeg har en mor der stadig passer mig når jeg er syg og som sender madpakker med mig hjem når jeg har været på besøg. Hun giver verdens bedste og kærligste kram. Hun tror på mig og hun gør mig stærk.
Jeg har en fantastisk mor der fortjener alt det bedste.

Min mor siger hvert år til både jul, fødselsdag og mors dag at jeg ikke må bruge mit i forvejen trængte budget på gaver til hende, og hvert år glemmer jeg at høre efter. I år har jeg alligevel forsøgt mig med en løsning der er ganske budgetvenlig OG er en lækker og personlig gave.

Jeg har lavet en fodscrub med citrusduft og en appelsin/citron-badesalt. Hun elsker sine fodbade så gaven er et sikkert hit... og så var det både let og billigt så hun behøver ikke engang bekymre sig om mit sløje madbudget blev mishandlet.





Klik her for opskrifterne på scrub og badesalt :)

Ud over selve gaven, laver jeg altid selv et kort. I år blev jeg enig med mig selv om at et enkelt kort ikke var nok så i stedet får hun en hel stak.

Det var let men en smule tidskrævende at lave.
Jeg tog et sæt spillekort og klistrede hvidt papir på kortenes forside. På hvert kort står en af de mange grunde til jeg elsker hende. Kortet på billedet er for- og bagside på øverste kort i bunken. På de andre kort er hele siden dækket så man ikke kan se om det er spar tre eller ruder knægt man har. Jeg brugte alle regulære kort plus en joker (1 forside, 52 grunde).




Jeg håber hun bliver glad for gaven... og for at jeg efter 25 år endelig er begyndt at høre efter hvad min kloge mor siger :)

1 kommentar:

  1. Jeg blev meget glad for gaverne - det bliver jeg altid for dine altid smukke, kreative og opfindsomme gaver - du har et meget specielt talent til at finde lige det som jeg og andre kunne ønske sig. :)

    1000 tak - knus mor

    SvarSlet