onsdag den 7. maj 2014

Marmoræske DIY

Jeg voksede op i et hjem med et marmorsofabord.

Klodset som jeg kan være, har marmorbordet givet mig en del skrammer og blå mærker, så da marmorbølgen kom tilbage stod jeg med rædsel malet i ansigtet. Et indretningskompromis med min ekskæreste betød nemlig at sofabordet fra mit barndomshjem var flyttet ind p 3. sal med os, og det var kun få måneder siden jeg endelig havde fået forvist det til kælderen.

Heldigvis kan man sagtens være med på marmor i en letvægtsudgave!


Du skal bruge: En æske, marmorfolie (jeg købte en rulle i Silvan), saks og/eller hobbykniv, blyant og noget at glatte folien med... Jeg brugte en lille trekantet lineal, men et sygesikringsbevis eller en dejskraber kan også gøre tricket.




- Start med at måle og klippe et stykke folie der er stort nok til at dække din æske.


- Placer æsken i midten af dit foliestykke og tegn æskens omrids af.


- Klip folien til så den er klar til at folde om æsken. Jeg klippede min som vist på tegningen.
  (Klip efter de blå streger, fjern de lysegrå felter. De mørkegrå skal klippes af senere)




- Klæb forsigtigt folien på en flade af gangen - tag aldrig mere beskyttelsespapir af end til en enkelt flade. På tegningen med klippevejledningen kan du se hvilken rækkefølge jeg lavede siderne på min æske.




- Mens du klæber folien til æsken skal du huske at glatte ud så du undgår bobler!




- Side 1 og 3 har ekstra stykker der skal foldes om på side 4 og 5 for at dække hjørnerne.

- Side 4 og 5 har hjælpe"flapper" (de mørkegrå områder der kun skal bruges til at styre resten af folien. Klip dem af når 4 og 5 er glattet pænt på.





Mine æsker er købt billigt i genbrug, og med den gode pris fulgte et voldsomt mønstret og farvet look. For at sikre det ikke kunne ses gennem folien, fik æskerne en hurtig gang hvid maling før folien kom på.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar