onsdag den 16. december 2015

16. december - Hæklet agern


Det lille agern viste sig at blive lidt af en udfordring, for jeg har en helt bestemt idé om hvordan sådan en lille fyr skal se ud. Efter flere forsøg for at få den helt rigtige bue på det min kære lillebror kalder "nøddehatten", har jeg nu besluttet at jeg er færdig. Først var det i irritation, men efter at det har fået lov at hænge lidt på granguirlanden i stuen, blev jeg alligevel mere tilfreds med resultatet. Nogle gange kræver det bare et par friske øjne ^_^

Det skal du bruge:
Garn (mit er fra Søstrene Grene)
Hæklenål str 3
Fyld

Start med en magisk ring med 4 fm

Rnd 1: *1 fm, 2 fm i næste m* (6)
Rnd 2: 2 fm i alle m (12)
Rnd 3: *1 fm, 2 fm i næste m* (18)
Rnd 4: *2 fm i samme m, 2 fm* (24)
Rnd 5-9 : fm i alle m (24)

klip garnet og hæft

skift farve

Rnd 10-12: fm i alle m (24)
Rnd 13: fm om de tre rækker der er hæklet efter farveskift. Se billedet. (24)





Rnd 14: fm i alle m (24)
Rnd 15: Igen hækles der fm om alle tidligere rækker efter farveskiftet, altså i samme masker som rnd 13 (24)
Rnd 16: fm i alle m(24)
Rnd 17: *2 fm, indt*(18)
Rnd 18: *indt, fm* (12)
(ca her kommer jeg fyld i agernet)
Rnd 19: indt i alle masker (6)
Rnd 20-21: fm i alle m (6)

Klip garnet og hæft.

Sæt en snor i det fine agern, så er det klar til at komme på juletræet.

Vil du gerne se flere kreative julesager? Klik her for at se hele julekalenderen 2015 :)


1 kommentar:

  1. Det er bare så fint et agern ! Og tusinde tak for opskriften. Der er så mange smukke ting du har lavet og er imponeret over det flotte arbejde. Har lagt din blog under mine favoritter ❤️ Glædelig Jul fra Christine.

    SvarSlet